ALGEMENE VOORWAARDEN TAHITI CAT LODGE
Vakantie kattenhotel/pension
- Toelatingsvoorwaarden voor uw kat in ons vakantiecentrum
Elke kat moet in het bezit zijn van een geldig Europees paspoort of van zijn geüpdatet vaccinatieboekje dat door ons zal worden bewaard gedurende het volledige verblijf van uw dier in ons vakantiecentrum.
Uw kat moet in goede gezondheid verkeren en geen drager zijn van enige besmettelijke ziekte bij zijn aankomst in ons vakantiecentrum.
Elke kat zal ingeënt zijn tegen kattenpanleucopie (tyfus), rhinotracheitis (coryza) en leukose (kattenleucemie). Daar het leukosevaccin niet systematisch toegediend wordt aan binnenhuiskatten vragen wij u om na te gaan of uw kat wel degelijk deze inentingen heeft gekregen en dit, ten laatste 2 weken voordat hij bij ons in vakantiecentrum toekomt.
Hij zal eveneens moeten worden behandeld met een antivlooimiddel en ontwormd, ten laatste één week voor zijn verblijf in ons vakantiecentrum zoals aanbevolen door de dierenarts (de aanbevolen pipetjes voor vlooibehandeling zijn Advocate®, Stronghold®, Advantage® voor katten. NB: de antivlooimiddelen voor honden bevatten permethrine, een dodelijke stof voor uw kat. Die mogen dan ook nooit gebruikt worden om uw kat te behandelen.
Mochten er echter vlooien of wormen vastgesteld worden tijdens zijn verblijf in ons hotel, dan zullen wij ons ertoe genoodzaakt zien hem hiervoor te behandelen op kosten van de eigenaar.
Asociale katten worden in ons kattenhotel niet toegelaten. Onze kamers zijn er niet op voorzien om in alle sereniteit katten te verwelkomen die zware gedragsstoornissen vertonen.
Katers ouder dan 6 maanden zullen gesteriliseerd zijn voor hun verblijf in ons hotel.
Van deze voorwaarden kan onder geen beding worden afgeweken. Mocht het bij aankomst van de kat blijken dat de eigenaar in gebreke wordt gesteld, dan zal Tahiti Cat Lodge zich ertoe genoodzaakt voelen om het dier te weigeren zonder enige mogelijke terugbetaling van de verblijfskosten.
- Het verblijf van uw kat in Tahiti Cat Lodge
Onze kamers worden dagelijks schoongemaakt en ontsmet. De bungalow beschikt over vloerverwarming in de herfst en winter en wordt geventileerd in de lente en de zomer.
De kamers worden ontsmet vóór de aankomst van elke nieuwe gast.
Het droogvoer zal in normale voerbakjes en in intelligentievoerbakjes worden opgediend, dat zijn bezigheidsspeeltjes en intelligentiespeeltjes in één. Zijn maaltijd wordt dan ook meteen speeltijd. Indien wij vaststellen dat uw dier zich niet aangesproken voelt door dit soort voerbak, dan zal de droge voeding enkel in normale voerbakjes worden opgediend (net als de natvoer).
Kwaliteitskroketten worden ad libitum uitgedeeld aan elke kat. Stress kan inderdaad voorkomen als het dier angst heeft dat het geen eten zal krijgen en deze kroketjes nemen die stress weg (indien de eigenaar dit niet wenst vragen wij hem om dit in het contract te vermelden). En volgens hetgeen in het contract door de eigenaar aangegeven staat, zullen wij hem ook kattenvoer of kattenragout toedienen.
Wij streven ernaar om de eetgewoontes van het dier zoals door de eigenaar in het contract wordt aangegeven op te volgen (droog of nat). Het is ons echter onmogelijk om het gebruikelijke merk van uw kat op te dienen.
Indien uw kat op een speciaal dieet staat of indien u wenst dat zijn gewone voeding wordt verdergezet (specifiek merk), dan vragen wij u om deze voeding in voldoende hoeveelheid voor de hele verblijfsduur mee te brengen. Geen enkele korting zal hiervoor in aanmerking komen.
Een bakje water wordt elke dag ververst (in de kamers “BASIC”, “MEDIUM” en “FAMILY”). Voor de “FAMILY” kamers bestaat de mogelijkheid om een waterfontein te huren.
Het dag- en nachtritme wordt gerespecteerd.
Aan de eigenaar die een vachtverzorging wenst voor zijn dier wordt uitdrukkelijk gevraagd om het nodige materiaal voor het borstelen van de kat mee te brengen op de dag van de aankomst. Hetzelfde geldt voor het reinigen van de oogjes. Het baasje zal dan wel voor opletten dat hij voldoende ampullen fysiologisch serum meegeeft. De kat zal maar geborsteld worden en zijn oogjes gereinigd indien het dier dit gemakkelijk toelaat. Enige behandeling die stress zou kunnen veroorzaken is inderdaad niet wenselijk voor het goede verloop van zijn verblijf in ons vakantiecentrum. De bedoeling hiervan moet eerst en vooral ontspanning zijn.
Een dagelijkse speeltijd wordt voorzien. Deze houdt in, een streelbehandeling en of spelen.
Naast de dagelijkse speeltijd krijgt de kat elke dag een bezoek voor het schoonmaken van de kattenbak, van de kamer, de maaltijd en het verversen van het water.
De verscheidene katten die zullen aanwezig zijn in het hotel zullen fysiek geen contact hebben met elkaar om te vermijden dat ze zouden vechten (behalve natuurlijk in de “FAMILY” kamers waar tot 2 katten uit hetzelfde gezin kunnen verblijven of in de kamers die onderling met elkaar verbonden zijn om katten uit hetzelfde gezin toe te laten bij elkaar te komen.
3. Onze kamers
Ons hotel beschikt over 3 soorten kamers: “BASIC”,”MEDIUM” en “FAMILY” (maximum 2 katten uit hetzelfde gezin)
Sommige kamers kunnen onderling verbonden worden als verschillende katten uit hetzelfde gezin in verschillende kamers vertoeven. Indien de eigenaar wenst die kamers onderling te verbinden moet hij er de aanvraag voor doen in het contract.
Niet alle soorten kamers kunnen onderling verbonden worden:
Een “BASIC” kan onderling verbonden worden met één of verscheidene “BASIC” (op voorwaarde dat aanpalende kamers beschikbaar zijn).
De “FAMILY” kamertjes “BORA-BORA” en “ALOHA” kunnen met één of verscheidene “BASIC” verbonden worden (op voorwaarde dat aanpalende kamers beschikbaar zijn)
Een “MEDIUM” kan verbonden worden met één of verscheidene “MEDIUM” (op voorwaarde dat aanpalende kamers beschikbaar zijn).
De “FAMILY” kamer “WALIS & FUTUNA” kan verbonden worden met één of meerdere “MEDIUM” (op voorwaarde dat aanpalende kamers beschikbaar zijn).
Elke kamer wordt op 4 niveaus ingericht.
Het gelijkvloers voor de drinkbak, voerbak, kattenbak, krabplank en kattengat.
Eerste verdieping: intelligentievoerbakje (indien van toepassing) en rustplaats met kussen.
Tweede verdieping: hangmatje.
Derde verdieping: verbergplaats met kijkgaatjes.
Elke “BASIC” kamer beschikt over een kattenbak, een krabplank, een trap en 3 rustzones (waarvan één een plaats is om zich te verstoppen en een andere een hangmat is).
Afmetingen: diepte 122cm, breedte 85cm, hoogte +/- 218cm.
Deze afmetingen liggen hoger dan de wettelijke normen
Elke “MEDIUM” kamer beschikt over een kattenbak, een krabplank, een trap en 4 rustzones (waarvan één een krukje is, een plaats om zich te verstoppen en een hangmatje). Afmetingen: diepte 148cm, breedte 85cm, hoogte +/- 218cm
Elke “FAMILY” kamer beschikt over 2 kattenbakken, een krabplank, 8 rustzones (waarvan een dubbele plaats waar de katten zich kunnen verstoppen, 3 hangmatjes en een bankje) en kan maximum 2 katten uit hetzelfde gezin verwelkomen.
Afmetingen van de“BORA-BORA”: lengte: 260cm, breedte: 82,5 cm, hoogte +/- 218cm
Afmetingen van de “ALOHA”: lengte: 207cm, breedte: 107,5cm, hoogte: +/- 218cm
Afmetingen van de “WALLIS & FUTUNA”: lengte: 156cm, breedte :148,5 en 120cm, hoogte: +/-218cm
Onze kleine speelkamer beschikt over een looprad voor onze gasten die over veel energie beschikken.
4. Reservering
Na ontvangst van het behoorlijk ingevuld en ondertekend contract door de eigenaar van het dier sturen wij u per mail een ontvangstbevestiging van uw contract met vermelding van het te betalen bedrag voor het verblijf. Uw reservering wordt geblokkeerd na ontvangst van deze ontvangstbevestiging van uw contract. Het totaalbedrag zal op de dag van aankomst van de poes/poezen moeten betaald worden (contant of Payconiq) . Vanaf 1/1/2025, vanaf het 2e verblijf, zal er ter plaatse op de dag van aankomst van de kat(ten) een aanhangsel getekend worden (gekoppeld aan het basiscontract getekend vanaf 1/01/2025) en de reservering zal dan gemaakt worden door een eenvoudige voorafgaande Email.
5. Verblijfsduur
Zodra de reservering door ons bevestigd is zullen de data van het verblijf niet meer kunnen gewijzigd worden. Mocht een verblijf worden ingekort, uit om het even welke reden ook, zal geen enkele terugbetaling uitgevoerd worden. Een verlenging van de verblijfsduur kan enkel toegestaan worden indien het hotel nog over vrije kamers beschikt en mits betaling op voorhand van de extra verblijfdagen. Kan dit niet, dan zal de eigenaar absoluut noodzakelijk de kat moeten ophalen op de vertrekdag die aanvankelijk werd voorzien.
6. Aankomst en vertrek van de kat
Aankomst en vertrek geschieden alleen op afspraak en tijdens de openingsuren van het hotel (van maandag tot zaterdag van 10uur tot 18uur – Kiss & Ride (snelle check in of check out) ook mogelijk op afspraak van 7u tot 10u (zonder toegang binnen het hotel voor mensen vóór 10 uur ’s morgens, omdat we dan de kamertjes van onze gastjes poetsen)).
Sluitingsdagen: zon- en feestdagen
De dagen van aankomst en van vertrek worden automatisch aangerekend. Teneinde ons toe te laten onze planning stipt te kunnen uitvoeren vragen wij u om het overeengekomen uur te respecteren waarop u de kat komt ophalen. De kat wordt enkel en alleen afgegeven aan zijn eigenaar of aan de persoon (en dit is absoluut noodzakelijk), die schriftelijk door de eigenaar is vermeld in het contract.
7. Achtergelaten katten
De kat zal als opgegeven door zijn baasje beschouwd worden na een overschrijdingvan 7 dagen vanaf de vooropgestelde vetrekdatum indien de verlenging niet werd aangevraagd en betaald door de eigenaar. Dit stelt ons in de mogelijkheid om de eigenaar te vervolgen en de nodige schikkingen te treffen. Tahiti Cat Lodge zal dan vrij kunnen beschikken over het dier zonder enig mogelijk verhaal vanwege de eigenaar en zo nodig, het dier in een dierenasiel onderbrengen. Het volledige bedrag van het verblijf in ons hotel alsook de kosten opgelopen door de plaatsing in het dierenasiel zijn volledig op rekening van de eigenaar die het dier heeft achtergelaten.
8. Gezondheid en gedrag van de kat
Mochten we gedragsstoornissen ondervinden bij één van onze gasten, dan zouden we het nuttig vinden om een behandeling “dierencommunicatie” te geven om de reden van de eventuele stoornis te kunnen bepalen en een oplossing te vinden. Ons doel is enkel ons ervan te vergewissen dat het dier wel echt gelukkig is. Hiervoor zal geen enkele toeslag aangerekend worden indien de vraag niet eerder werd gesteld door de eigenaar. Mocht de kat een gezondheidsprobleem vertonen, dan zullen we ons in verbinding stellen met onze dierenarts (of zijn plaatsvervanger) of de gewone dierenarts van de kat. De toegediende zorgen zijn op kosten van de eigenaar. We zullen de eigenaar (of zijn contactpersoon indien de eigenaar onbereikbaar is) van het bezoek aan de dierenarts op de hoogte brengen behalve indien de eigenaar in het contract heeft vermeld dat hij daarvoor niet gecontacteerd hoeft te worden. Indien de eigenaar wenst dat zijn kat naar zijn gewone dierenarts wordt gebracht en die praktijk buiten Wemmel ligt, dan zullen wij een bedrag van 20€ aanrekenen bovenop de zorgen toegediend door de dierenarts. De praktijk van die dierenarts moet zich wel binnen een perimeter van 15 km van ons vakantiecentrum bevinden (afstand berekend via Google Maps) en niet binnen een LEZ (Low Emission Zone, bv : Brussel en zijn 19 gemeenten). Mochten we bij een dier een besmettelijke ziekte vermoeden, dan zal het moeten afgezonderd blijven om enige besmetting van de andere gasten te voorkomen.
9. Medische behandeling
We kunnen uw kat zijn medicatie geven tijdens zijn verblijf op voorwaarde dat deze gemakkelijk in zijn eten kan verborgen worden. Daar vragen we echter een toeslag voor per dag dat het dier behandeld wordt. (cf: tarieven van kracht). De eigenaar van de kat zal voldoende medicatie meebrengen voor de hele duur van het verblijf alsook het lievelingseten van de kat waarin we zijn medicatie kunnen verbergen. We kunnen geenszins verantwoordelijk worden gesteld indien de kat weigert zijn medicatie te nemen.
10. Ongeval tijdens uw kat zijn verblijf bij Tahiti Cat Lodge
In geen geval zal de verantwoordelijke van TCL verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor enig ongeval tijdens de kat zijn verblijf bij tcl. Het is ons inderdaad onmogelijk om op elk moment van de dag en van de nacht elke beweging van onze kleine kostgangers in het oog te houden.
11. Overlijden van het dier
Bij overlijden van de kat, nemen we contact op met de eigenaar van de kat en met de dierenarts of met een dierencrematorium. Daar de hoogste graad van hygiëne, veiligheid en goede zorgen door ons wordt aangewend, kan Tahiti Cat Lodge in geen geval verantwoordelijk worden gesteld voor het overlijden van een dier in ons vakantiecentrum.
12. Verzekering
Tentoonstellingskatten en andere van hoge waarde moeten door de eigenaar zelf verzekerd zijn.
13. bescherming van de persoonsgegevens – AVG
De klant stemt erin toe om Tahiti Cat Lodge toe te laten de persoonlijke gegevens te gebruiken voor de voorziene dienst. Indien de klant persoonlijke informatie van een iemand anders geeft, dan moet de klant hiervoor toestemming hebben gekregen om die aan Tahiti Cat Lodge door te geven. De wet op de bescherming van het privéleven geeft toegangsrecht, mogelijkheid tot verbetering en verwijdering van persoonlijke gegevens indien de persoon in kwestie een schriftelijke aanvraag richt tot de verantwoordelijke van de verwerking van de persoonsgegevens.
14. Aanpassingen voor oudere of gehandicapte katten
We zullen gratis de nodige aanpassingen uitvoeren volgens de gezondheidstoestand van oudere en gehandicapte katten. We vragen u echter om hier details over te geven vóór het verblijf.
15. Overmacht of uitzonderlijke omstandigheden
Indien bij overmacht of uitzonderlijke omstandigheden het voor ons onmogelijk zou zijn om onze gasten te verwelkomen, dan zouden de eventueel reeds betaalde bedragen voor een toekomstig verblijf terugbetaald worden. De klant zal ons hiertoe het banknummer schriftelijk laten geworden.
16. Transitieobject/overgangsobject
Had u graag dat uw kat iets uit zijn eigen omgeving kan bewaren tijdens zijn verblijf? Aarzel niet! Een oude sjaal, zijn klein dekentje (40 X 40 opgevouwd), zijn klein kussen (40 X40 maximum). Daarmee voelt hij zich niet verloren. Dit voorwerp moet gereinigd zijn, noch haar noch parasieten en niet te groot zijn. Mocht dat niet het geval zijn, dan zouden wij het jammer genoeg niet op zijn kamer kunnen achterlaten.
17. Foto’s/video’s van onze kattenvakantiegangers
Er zal geen vergoeding aan de klant worden uitbetaald om foto’s of video’s van zijn kat op de website van Tahiti Cat Lodge of sociale media te laten verschijnen indien hij er toestemming voor gegeven heeft.
18. Epidemie/ pandemie
Het spijt ons ten zeerste dat we in tijden van epidemie/pandemie geen bezoek op Tahiti Cat Lodge kunnen ontvangen, zowel om de veiligheid van het personeel te vrijwaren als het welzijn van onze vakantiegangers. Dierenartsen en eventuele verzorgers (kattentrimmers of kattentrimsters) zijn de enigen die de lodge kunnen betreden. Daardoor geschiedt de check in en de check out vooraan in ons huis. Het dragen van een masker zal verplicht zijn bij check in en check out. We danken u voor uw begrip.
19. Afspraak met “MIAUW- kattentrimmer” in ons vakantiecentrum.
Vanaf 1.1.2025 geldt deze dienst niet meer voor katten die nog geen klant zijn van “MIAUW – kattentrimmer”. We hebben kennis gemaakt met een super dame van wie het professionalisme, techniek en diepe kennis van het vak, haar geduld, vriendelijkheid en groot hart voor katten weerspiegelt.
Indien u het wenst, zal ze zich met haar pop-up trimsalon bij ons begeven en kunnen wij voor u een afspraak vastleggen om de vacht van uw lieveling te laten verzorgen. Deze kattentrimmer werkt huid-, vacht-, en katvriendelijk.
Het tarief voor een trimbehandeling tijdens een verblijf bij Tahiti Cat Lodge wordt in het verblijfscontract vermeld. Hebt u vragen over de trimbeurt? Neem gerust direct contact op met de kattentrimmer miauw.kattentrimmer@gmail.com. Wenst u een trimbehandeling voor uw kat in Tahiti Cat Lodge? Dan dient u dit te melden in het verblijfscontract. Het bedrag van de trimbehandeling dient contant op de dag van aankomst van de kat betaald te worden (geen betaling met Payconiq voor een trimbeurt). Anders zal de trimbehandeling niet kunnen doorgaan. Voor meer informatie over de trimbehandeling: www.miauw-kattentrimmer.be en
20. Ethisch charter van onze kattenpension
Uw kat moet in goede gezondheid verkeren en geen drager zijn van enige besmettelijke ziekte bij zijn aankomst in ons vakantiecentrum.
Is je kat ziek en/of krijgt hij medicijnen en/of is hij super senior (15+)? Een zieke poes heeft al zijn energie nodig om te herstellen. Een verblijf in een kattenpension, zelfs als alles perfect verloopt, vraagt altijd een beetje energie aan de gastjes om zich aan te passen. Dit is geen probleem voor een jonge, gezonde kat. Dit is niet altijd het geval als je kat ziek of super senior (15+) is. Het verstoren van hun gewoontes kan hun gemoedsrust of de regelmaat van hun medicijninname verstoren. Het is belangrijk om dit te weten zodat we optimaal kunnen zorgen voor de poezen die het meest kwetsbaar zijn.
21. Annulatievoorwaarden
Kosten bij annulatie van het verblijf van uw kat:
– bij annulatie tot 15 dagen (of meer) vóór de voorziene datum van aankomst van uw kat: gratis
– bij annulatie van 14 a 0 dagen vóór de voorziene datum van aankomst van uw kat: het volledige bedrag van het verblijf is verschuldigd.
22. Halsband om de nek van de kat
Als de kat een halsband met antiwurg systeem om heeft, mag hij deze omhouden tijdens zijn verblijf in het kattenpension. Anders moet de halsband worden afgedaan voordat de kat aankomt in het hotel. We wijzen alle verantwoordelijkheid af in het geval van een ongeluk in ons etablissement als gevolg van een halsband om de nek van de kat. Een microchip blijft de beste en veiligste manier om een kat te identificeren.
We kijken ernaar uit om met uw kat kennis te maken. Vertrek met een gerust hart, geniet van jullie vakantie 😊
Het Tahiti Cat Lodge Team.